Eile Pärnus Tervise Paradiisis toimunud mittetulundusühingu Destination Pärnu esimesel sümpoosionil otsustasid turismiettevõtjad käivitada alalise koostöö Pärnumaa kui turismisihtkoha edendamiseks ja juhtimiseks.

«Nimetasime turismiettevõtjate ühingu esimese arutelukoosoleku kreeklaste eeskujul sümpoosioniks, kuna tahtsime Pärnumaa turismiedendamise võimalusi arutada vabamas õhkkonnas Cafe Aloha rannaterrassil. Paraku rikkus tormine ilm selle plaani ära. Pidime sümpoosioni kolima paarsada meetrit eemale Tervise Paradiisi kaheksanda korruse koosolekutuppa. See muutis õhkkonna pisut akadeemilisemaks, kuigi saime vahustel lainetel lendlevaid surfajaid läbi akna jälgida,» rääkis MTÜ Destination Pärnu juhatuse liige Aloha Tom, kel endal oli hommikune purjelauasõit selleks ajaks juba tehtud.

Turism ei ole ainult voodi

Üks Destination Pärnu asutajatest, Tervise ravispaahotelli juhataja Jaan Ratnik rõhutas, et eduka sihtkoha toimimiseks peavad turismiettevõtjad koostööd tegema.

«Sellise mittetulundusliku koostöövormi suur pluss on juba ainuüksi see, et me saame kokku ja räägime, kes millega tegeleb, mis teenused või tooted kellelgi on. Sellest sünnivad uued ideed ja võimalused oma külalistele paremaid teenuseid pakkuda,» selgitas hotellijuht. Autoringraja Porsche Ring turundusjuht Gerli Hall ütles, et tema huvi MTÜ Destination Pärnu tegevuses osaleda on klientide vahetus.

«Tahame tuua oma kliente linna ja meelitada linnakliente meie rajale,» rääkis Hall. Rannahotelli tegevjuht Oliver Paasik nentis, et Eestis valitseb kummaline arusaam, et turism on ainult hotellindus ehk magamine.

«Tegelikult on majutus hoopis järelprodukt ja päris turismitoode on Porsche Ring, kanuumatkad Soomaal, ratsavõistlused Maria talus või muud tegevused, millega Pärnu peaks tulema maailmakaardile. Kui meil õnnestuks lisategevustega pikendada hooaega kahelt kuult nelja kuu peale, oleks asi juba oluliselt parem,» rääkis Paasik ning tõi heaks näiteks ettevõtjate vahelisest koostööst Pärnu – Helsingi ja Pärnu – Stockholmi lennuliinid, mis sel aastal käivitati. «Kui viis aastat tagasi ühel Pärnu ettevõtjate ümarlaual lennukitest räägiti, olin skeptiline, aga nüüd on need kohal ning lennukitega saabunud turistid broneerivad meie hotellides tube,» tõdes Paasik.

Koostöö ja turundus võiks parem olla

Kaluriküla Fishing Village tegevjuht Jakob Kose ütles, et ta pole olukorraga Pärnu turismimajanduses üldse rahul.

«Alustasin kaheksa aastat tagasi ja praeguseks on meil 65 kaikohaga sadam, restoran, väike majutus ja paadirent, kuid eelkõige tunneme ennast meelelahutajana – meil toimuvad suured kontserdid ja rahvapeod. Pärnus on turismi arendamiseks tohutult hea materjal, aga see on pakendamata ja turundamata. Usun, et koostöös saame Pärnu maailmakaardile, usun, et see on võimalik, aga kõik osalejad peavad seda tahtma ja panustama,» rääkis Kose.

Piesta Kuusikaru talu perenaine Külli Eller ütles, et sageli ei tea Soomaale saabunud välismaine loodusturist hoopiski midagi meie suvepealinnast Pärnust ning on üllatunud, kui kuuleb, et Soomaa lähedal on olemas suured hotellid laia valiku terviseteenustega. «Sümpoosionil räägitu kinnitab, et erinevad turismiteenuste osutajad ei konkureeri omavahel ning koostööst ja ühispakettidest võidavad nii suured kui väiksed turismitegijad,» ütles Aloha Tom ja selgitas, et MTÜ Destination Pärnu tegevussuunad on ettevõtete ülene turismitoodete arendus, Pärnumaa kuvandi kujundamine, ühisturundus ning infovahetus.

Mittetulundusühingus Destination Pärnu on hetkeseisuga 26 liiget, kuid üks neist, MTÜ Soomaa Turism esindab omakorda 25 erinevat turismiteenuste osutajat. Sümpoosionil otsustati, et järgmiseks oluliseks sammuks Pärnumaa turismivaldkonna edendamisel on määratleda Destination Pärnu roll koostöömudelis EAS-i turismiarenduskeskuse, Pärnu linnavalitsuse ja teiste riiklike turismiedendusstruktuuridega.

Autor: Jaano Martin Ots
https://majandus.postimees.ee/7537668/turismiettevotjad-hakkavad-parnumaad-sihtkohana-arendama