Autor: Margus Randmäe, MTÜ Destination Pärnu

Lühikokkuvõte 2023. aasta turismi ühisturunduse tegevustest.

Aasta alguses, 28. veebruaril toimus Destination Pärnu eestvedamisel Wasa Kuurordi Seminarikeskuses Pärnumaa sihtkoha turunduse teemagrupi kohtumine, millele kogunes üle 50 osaleja nii linna kui maakonna erinevatest turismiettevõtetest ning -organisatsoonidest. Kohtumise tulemusena töötati välja Pärnumaa kui turismisihtkoha keskne lugu „Suvi on tunne“ ja lepiti kokku täpsem sisu edasistele ühisturunduse tegevustele.

Vastavalt Pärnumaa turismiasjaliste ühisele kokkuleppele, keskendus Destination Pärnu sihtkoha turundustegevustes peamiselt lähi-välisturgudele – fookuses olid Soome ning Läti. Mõlemal sihtturul viidi tegevusi ellu kohapealse partner-agentuuri abil. Suvel sõlmiti koostööleping Läti agentuuriga Alpha Baltic ning sügisest alustati koostööd Soome agentuuriga Lucid Helsinki

Mõlemal peamisel välisturul oli agentuuri ülesandeks „tõlkida“ Pärnumaa turismiasjaliste sisend sealse sihtturu ja keelde, lähtudes sealsete sihtgruppide harjumustest, meediatarbimisest, huumorist, päevakajalistest trendidest. Mõlema agentuuriga toimusid kohtumised ja ühised ajurünnakud ka Pärnumaa turismiettevõtjate osavõtul.

Läti sihtturul jõudsime perioodil september kuni detsember k.a Visit Pärnu reklaamidega 8,8 miljoni näitamiseni, mis ületas isegi Destination Pärnu partneragentuuri esialgset prognoosi. Peamiste kanalitena olid Lätis kasutusel erinevad sotsiaalmeedia platvormid, Google`i reklaamid, tele- ja uudisteportaalid, sisuväljaanded, airBaltic’u pardaajakiri jpm. 

Oktoobris külastas Pärnumaad Läti influencer Sabine, kelle kajastused erinevatest Pärnu ja Pärnumaa paikadest ning elamustest jõudsid iga storyga ligi 2800 jälgijani. Kokku tegi Sabina sihtkohast 20 storyt, hulgaliselt pilte ja droonikaadreid. Influenceri postitas ka kolme reel`i, millest igaüks jõudis ligemale 30 000 vaatajani.

Soome turul jõudsime Visit Pärnu reklaamidega perioodil jaanuar – detsember 8,5 miljoni näitamiseni, peamiselt META ja Google’i platvormidel. Tervet maakonda tutvustavad sõnumid olid üles ehitatud lähtudes eestlaste ja soomlaste sarnasest kultuuritaustast ning huumorimeelest. Koostööd Lucid Helsinkiga sai üles ehitatud tugev digimeedia strateegia ja konversiooniplaan, mille elluviimist sarnaselt Läti turuga jätkame ka 2024. aastal. 

Lisaks juhtisime 2023. aasta suvel Soome sihtturul Helsingi-Pärnu lennuliini turundustegevusi, mille raames viisime ellu erinevaid täpselt sihitud sotsiaalmeediakampaaniaid, välimeediakampaania Helsingis, otsesuhtluse Soome reisikorraldajatega. Muude tegevuste hulgas korraldasime Visit Pärnu soomekeelses Facebooki kanalis mängu, mille võitja sai koos oma sõpradega auhinnaks VIP lennu Pärnusse. Lennuliini erinevad kampaaniad jõudsid 6,7 miljoni inimeseni.

2023. aasta alguses osalesime Visit Pärnu ühisstendiga Helsingis toimuval Matka turismimessil, mida külastas üle 55 000 inimese. 

Visit Pärnu Eesti-, Läti- ja Soome Facebooki kanalite ning Instagrami kanali jälgijate koguarv jõudis aastaga pea 70 000 jälgijani, kasvades aastaga enam kui 3,8%. Eesti lõpptarbija uudiskirja tellijate arv koos Soome ning Läti lõpptarbija uudiskirja tellijatega kasvas aga aastaga koguni 109%, ulatudes nüüd kokku 5300 tellijani.

Siseturule suunatud tegevustest väärib kindlasti väljatoomist „Tere, Pärnu suvi“ ühisfestivali korraldamine koostöös Endla Teatri, Pärnu Muuseumi, Maarja-Magdaleena Gildi, Kalatakso jt partneritega. Pärnu üks nimisündmustest sai möödunud aastal nii sisu kui formaadi mõttes uue mõõtme ning terve nädala väldanud ühisfestivali raames toimus näiteks haabjamatk mööda Pärnu jõge koos suvepealinna tiitli tootmisega Türilt Pärnusse, paatide paraad, suvepealinna tiitli üleandmise pidulik tseremoonia, erinevad näitused, võistlused, mängud jm sündmused üle terve maakonna. Suve saabumise festivali külastas kokku hinnanguliselt üle 4000 inimese ning seda kajastati kõigis Eesti suuremates (ETV, ETV2, Kanal 2, TV3, Tallinna TV) telekanalites ja meediaväljaannetes: 


Ühisfestivali hästi toimiv formaat sai oma järje ka „Tere, Pärnu sügis“ ning „Tere, Pärnu talv“ näol, mille alla koondasime arvukad sündmused, mis just neil hooaegadel Pärnus ja Pärnumaal toimumas. Sügise ning talve ühisfestivali turundustegevustena võib välja tuua erinevaid sotsiaalmeediakampaaniaid, digireklaame Delfi ja Kroonika väljaannetes, raadioreklaame Sky+ raadiojaamas ning eetrimäng Retro FM raadios.

Koostööd ja ühist kommunikatsiooni korraldati mitme Pärnus toimuva suursündmusega. Muuhulgas valmis sihtkohta ja sündmust tutvustav ühisvideo Beach Grind’i korraldajatega, Nublu ja Joosep Järvesaarega peaosas. Videot näeb siin.

Destination Pärnu MTÜ liikmeskond kasvas 2023. aastaga 30 liikmelt 49-le ehk 63%. Liikmete ühistööna valmis aasta lõpus videotervitus, mis jutustab loo sellest, miks suvi on Pärnus enamat, kui vaid aastaaeg.

Turundustegevuste detailsem ülevaade 21. veebruaril toimuval Destination Pärnu MTÜ liikmete üldkoosolekul. Küsimused ja lisainfo: margus@destinationparnu.ee.